Knuffel gehad van vriendinnetje met koortslip, hoe groot is de kans dat ik nu ook een herpes virus binnenkrijg? zie beschrijving verder :)

Een vriendinnetje van mij heeft een koortslip, hij is niet heel groot, en volgens mij is hij al een beetje aan het weggaan, maar oke hij zit er alsnog en er zitten ook nog koortsjes op dus ik neem aan dat hij besmettelijk is. Ze gaf me een knuffel en een kusje op me wang, daarna raakte ze ook met haar mond tegen mijn oor merkte ik. Ik heb nu erge jeuk aan me oor (misschien natuurlijk gedachte..) maar ik lees nu gevaarijke verhalen over een koortslip op andere plaatsen dan je lip (en of geslachtsdelen) in je oor kan je er bijvoorbeeld verlamt van raken etc...nu ben ik een beetje bang geworden, ik ben ongeveer daarna (3kwartier later) wel gaan douchen en is het dus misschien wel afgespoeld...of juist misschien nog meer erin gegaan, ik word er een beetje bang van! kan iemand mij helpen? En als ik het virus zou krijgen, zou het volgens internet pas over een aantal dagen tot week zelfs zichtbaar moeten worden, dus nu is die jeuk misschien alleen nog gedachte ofniet? Als ik na 2 weken geen last heb gehad, kan ik er dan van uitgaan dat ik niks van het herpes virus heb overgekregen? alvast heel erg bedankt, maak me een beetje zorgen en moet leren voor me tentames maar dat lukt niet echt zo..

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoelde 'er zitten nog GEEN kortsjes op.... ze had hem vanaf vorige week woensdag..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je besmet bent met het herpes virus, wat een koortslip veroorzaakt.
Is dit zo dan draag dit je hele verdere leven mee, maar meestal zul je er helemaal geen last van ondervinden.

Wat gebeurt is dat je ineens een koortslip kan krijgen, dit gebeurt meestal als je weerstand verminderd is, maar het kan ook zijn dat je er nooit iets van merkt.

Veel mensen dragen dit virus bij zich, het is niets om je ongerust over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb even voor je gekeken, maar wat jij gelezen hebt gaat over Varicella-zoster virus (VZV): dit is een ander virus, het zgn Herper Zoster Virus, dit veroorzaakt geen koortslip en is dus een ander virus.
http://www.herpeschannel.nl/herpes/verschillendesoorten.html
De koortslip wordt veroorzaakt door het herpes simplex virus.
Meestal vindt besmetting plaats via slijmvliezen of daarnaast gelegen huid, soms kan ook het hoornvlies (oog) besmet raken. Het oor wordt niet genoemd.